Astarfirullahalazim !! Inilah Kronologi Dan Gambar 14 Pelaku R0gOl Pelajar 14Tahun Sampai Mati..




Kronologi Dan Gambar 14 Pelaku Rogol Pelajar 14 Tahun Sampai 
Maut#
Nyalauntukyuyun# 

Perkataan yang semakin popular dilaman media sosial ini kini sudah menjadi trend sebagai rasa simpati sekaligus tanda ramai mahukan kes yang sebelumnya gelap yang tidak di publikasikan biar terang dan mendapat hukuman sewajarnya kepada pelaku yang hanya dihukum 15 tahun penjara atas tewasnya seorang remaja 14 tahun yang maut di rogol 0leh 14 lelaki di rejang lebong bengkulu.
Tidak hanya masyarakat biasa beberapa artis dan penyanyi papan atas  negeri itu juga turut memuat naik video singkat dengan memegangan sebuah lilin hidup dan mengatakan “saya bersamayuyun”
Akibat dari perkara itu kepolisian curup bengkulu bergegas mengungkap tabir disebalik penemuan jenazah yuyun gadis 14 tahun yang dirogol sampai mati yang masih misteri sebelumnya.
Kronologi
Menurut laporan JPN.COM mangsa hanya tinggal dengan kembar lelakinya di kampung itu,manakala orang tuanya tinggal di kebun mereka.
Orang tua mangsa tahu kejadian tersebut setelah menerima aduan dari kembar mangsa yang mengatakan mangsa tidak balik kerumah sejak sabtu siang pada jam 14.00.
Sebelumnya mayat mangsa yang hampir membusuk ditemukan oleh warga.bapa mangsa 36 tahun juga sempat melakukan pencarian hingga pada jam 17.00 pada hari kejadian.
Pencarian itu di lakukan oleh beberapa ahli keluarga dan juga dibantu warga setempat termasuk pelaku,akan tetapi karena tidak mendatangkan hasil apa apa,bapa mangsa melaporkan kehilangan anak gadisnya itu  kepada pihak polis rejang bengkulu.
Pada hari keesokannya “ahad” orang tua mangsa masih juga melakukan pencarian sampai kemalam,hingga mereka memutuskan untuk menyambung pencarian keesokan paginya,ungkap darwan 40 warga pertama yang menemukan mayat yuyun.
Hari kedua:Di tengah pencarian tersebut darwan mencium bau busuk yang tidak sedap yang datang dari arah semak belukar berjarak 15 meter dari jalan setapak menuju perkebunan warga.akibat rasa tak sedap hati beliau kemudian memeriksa dan menemukan sosok mayat dengan keadaan bogel hampir membusuk di tepi curam satu kilometer dari pemukiman warga.



Hasil bedah siasat pada jasad korban.
Menurut hasil daripada visum(bedah siasat) doktor mendapati bagian dubur dan kemaluan korban menyatu,kesan cekikan pada leher dan luka dibagian belakang kepala mangsa.
Sesuai pengakuan 12 dari 14 pelaku,niat jahat itu muncul selepas mereka meminum arak jenis tuak.
Mereka yang menarik korban masuk kedalam semak kemudian tangannya di ikat dan dirogol secara bergilir gilir.ada juga yang mengaku merogol korban sampai tiga kali karena masih tak berpuas hati.
Setelah mereka melampiaskan nafsu mereka menjatuhkan jasad korba ke kebun getah yang posisi tanahnya tebingan curam.
Otak pelaku pembunuhan
Dari keterangan pelaku lain “De” Adalah otak pelaku pembunuhan dan juga orang yang menarik mangsa serta orang yang pertama merogol gadis malang itu.menurut keterangan pelaku lain de juga merogol mangsa sebanyak 3 kali,akan tetapi de menafikan bahwa dia merogol mangsa sebanyak tiga kali, tapi tidak menafikan bahwa dialah dalang punca pembunuhan itu.
Sebagian di antaranya merogol sebanyak dua kali dari pengakuan pelaku lain.korban yang sudah tidak bergerak juga masih dirogol,namun tidak ada yang berani memastikannya sama ada mangsa sudah mati ataupun pengsan
Karena tidak berpuas hati de kemudian mencekik leher mangsa dan pelaku lainnya memukul bagian belakang leher mangsa dengan kayu sebelum mayatnya di buang dari ketinggian 15 meter sebelum di temukan warga dua hari selepas kejadian.



Pelaku bunuh dan rogol Gadis 14 Tahun Tak Menyesal
Ramai sebenarnya yang tidak paham dan mengerti mengapa kes yuyun tidak seheboh Angeline gadi kecil yang maut dibunuh dibali beberapa tahun lepas hingga mendapat perhatian negeri itu.adakah fenomena kemiskinan menjadikan masalah itu bukan sebagai titik berat persoalan.”itu adalah satu soalan yang sesiapa pun belum tahun jawabannya”(kauorang rilek nanti aku dedah ,ok)
Menurut kepolisian rejang lebong bengkulu pelaku yang ditangkap yang dijatuhi hukuman 15 tahun penjara tersebut tidak ada yang menunjukkan rasa penyesalan,malah mereka turut tertawa di dalam tahanan ketika menjalankan pemeriksaan.
Permintaan Ayah Gadis 14 Tahun maut dirogol.
Seperti halnya orang tua lain pasti akan merasa susah dan sedih dengan musibah yang menimpa anak anaknya.
Perkara itulah yang dihadapi oleh ayah yuyun yang tidak berpuas hati atas kematian anaknya.,apatah lagi hukuman yang diberi oleh negara itu kepala pelaku yang merogol anak tidak setimpal dengan apa yang meraka buat.
“Kalau tidak dihukum mati,penjara seumur hidup” cuma itu permintaanku,cuma itu” kata sosok tubuh lelaki 36 tahun yang nampak penat di hadapan pemberita ketika mengadakan pebincangan dengan JPN.com Bengkulu.
Beliau juga juga berdoa agar pelaku yang masih menjadi buronan agar cepat di tangkap.”Mereka itu sangat biadap”.katanya.eberita nusantara nesw
Sumber: ceritahangit




No comments

Powered by Blogger.