Masih ingat lelaki ini yang viral 2 hari lalu kerana bercinta selama 9 tahun sebelum putus, AKHIRNYA beliau nekad hadir ke majlis perkahwinan bekas tunangnya, NAMUN jangan terkejut lihat 5 foto tindakan gila yang dilakukannya di Majlis Nikah itu yang buat bekas tunangnya TERKEDU & TERGAMAM

Masih ingat lelaki ini yang viral 2 hari lalu kerana bercinta selama 9 tahun sebelum putus, AKHIRNYA beliau nekad hadir ke majlis perkahwinan bekas tunangnya, NAMUN jangan terkejut lihat 5 foto tindakan gila yang dilakukannya di Majlis Nikah itu yang buat bekas tunangnya TERKEDU & TERGAMAM.

Sumber: kisahtrending


ASSALAMULAIKUM..

Lagi sekali ..aku bukan nak mengaibkan Orang atau bukan nak burukan mana2 pihak..
Aku hanya BERKONGSI Perasaan yang Pahit, Pedih,SAKIT ...SAKIT SANGAT2....ni lah Cara aku Luahkan Perasaan dan berkongsi ...aku bukan nak aibkan mana2 pihak..bukan burukan mana2 pihak......sebab apa2 masalah aku tak pernah cerita kat keluarga aku kerana tak nak mereka risau ...kadang aku pendam..

Yang MANA TERASA AKU MINTAK MAAF DARI HUJUNG RAMBUT HINGGA HUJUNG KAKI..ni luahan yg terakhir..yang selebihnya biarlah ku Pendam sendiri..dan SELAMAT PENGANTIn BARU..

Pada hari perkahwinan kuza 8/7/2016... Apa-apa yang berlaku ..!!...Aku Nekad Mati untuk hadir ke Majlis perkahwinan kuza...aku tak kisah dah apa yang berlaku nanti..aku ingin jumpa dia buat kali terakhir..

Pada puko 5 petang Aku pergi ke rumah Kuza menaiki motor., parkin depan tangga dia dan aku bagi Salam..Aku terus naik atas rumah kuza dan bersalaman dengan abah dan keluarga kuza...dgan kehadiran aku..ada yang bertanya..aku tahu dari mana.??..siapa bgitahu....??.

Aku cakap, Abah...kita mari ni bukan nak buat masalah atau apa2..kito mari ni nok ucap TANIAH SELAMAT PENGANTIN BARU..#Alhmdulillah tiada apa yang berlaku..Tenang..semua ok..

aku jumpa Suami Kuza, aku bersalaman,sambil berpelukan aku cakap..JAGO KUZA MOLEK, SELAMAT PENGANTIN BARU..TANIAH..●● kuza tanya aku dari jarak jauh..tahu mana...??sambil kuza senyum..YA ALLAH SAKIT HANCURNYA HATI KU...dan aku salam dengan keluarganya..aku terus balik..sambil naik Motor AKU MENANGIS TANPA SUARA..SEBAKNYA DI DADA..HANYA ALLAH JA YANG TAHU SAAT TU..

Aku hanya bisa bersabar dan pasrah.redha itu menyakitkan..



PERASAAN KORANG MCAM MANA EK..??

Aku terpaksa BAKAR BAJU PEGANTIN ni..!!..AKU TERPAKSA HANCURKAN CINCIN NI supaya kenangan tidak lagi di ingati..

Aku tak kuat nak tempuhi semua ni...#Berat Nya Dugaan Mu Ya Allah..

Baju ni aku Tempah 2 bulan sebelum melangsungkan perkahwinan..dan 3 minggu dari tarikh kahwin,
Aku nak batalkan baju ni, sebab kami tak jadi kahwin...tunda raya cina

Tapi Tukang jahit cakap dah tak boleh batalkan kerana seluar dah siap...dan aku bgitahu ok..xpelah..jahitlah..

Baju ni aku buat Raya selama 3 hari 2 malam..tidur pun aku pakai baju ni..mana2 aku pergi..pakai baju ni..aku pakai sebab untuk beraya..

Hari ni aku terpaksa hapuskan/bakar..air mata ku mengalir tanpa bersuara ..Betapa sakitnya..pedihnya orang yg kita sayang, Ikhlas, jaga seperti nyawa sendiri..

9 tahun bukan senang nak jaga hubungan...semua dugaan, jalan berliku, susah sekali pun ku tempuhi berseorangan dan walaupun sikit aku tidak #melibatkan keluarga aku dalam apa jua masalah..malah masalah Pertunangan pun aku selesai sorang tanpa melibatkan keluarga aku..hanya aku sorang tempuhi onak duri, maki hamun oleh keluarga cik Tunang..aku hanya bisa bersabar dan diam itulah yg terbaik buat aku..

Kuza kerja di Smart Pandan..Bergaji RM1200...

Kerja kuza ni pon aku yang tolong cari..dan #bnyak tempat lgi.kami cari sama2..hantar resume..tapi rezeki kerja TEMPAT PENGHATARAN DUIT di smart pandan johor ..aku lupa dah nama kedai tu..

Aku suruh kuza behenti kerja pada bulan 5 , dan suruh balik kampung untuk urus Sisa dan Kad Madoh/ kad jemputan...lepas dia behenti..kuza balik kampung..beberapa minggu kemudian aku tak jadi kahwin bulan puasa..Tunda raya Cina....

Dia behenti kerja, Kuza Marah aku, persalahkan aku ,gara2 nak urus perkahwinan 1 bulan setengah lagi..dia rela behenti kerja yang dia sayang semata2 nak urus majlis ni...
Tapi kuza lupa..kerja ni pun aku yang tolong cari..hantar resme smua tu..

Waktu aku tak kerja..aku cuti....waktu kuza pergi dan balik kerja...Kadang setiap pagi@tegah hari@ malam aku yang ambil dan hantar kuza kerja dan balik rumah...#selain aku abang kuza juga ambil dan hantar kerja..

Setiap bulan @ hujung bulan kuza tiada duit untuk berbelanja..aku bagi walaupun sikit..sebab aku tengah berjimat simpan duit kahwin..aku tak boleh bagi mcam selalu..Aku bagi duit sebab aku TAK NAK TEGOK DIA SAKIT, Nak suruh dia makan, sihat...itu dah cukup..duit boleh cari kesihatan tak boleh beli..

Benda yang aku bagi..semua aku tak pernah ungkit dan mintak balasan..Ni lah pengorbanan aku susah senang tetap bersama...semua nya tidak dihargai..malah dicaci oleh orang yg ku sayang yg ku puja selama ni..


Kuza kerja di Smart Pandan..#Bergaji RM1200...

Kerja kuza ni pon aku yang tolong cari..dan bnyak tempat lgi.#kami cari sama2..hantar resume..tapi rezeki kerja TEMPAT PENGHATARAN DUIT di smart pandan johor ..aku lupa dah nama kedai tu..

Aku suruh kuza behenti kerja pada bulan 5 , dan suruh balik kampung untuk urus Sisa dan Kad Madoh/ kad jemputan...lepas dia behenti..kuza balik kampung..beberapa minggu kemudian aku tak jadi kahwin bulan puasa..Tunda raya Cina....

Dia behenti kerja, Kuza Marah aku, persalahkan aku ,gara2 nak urus perkahwinan 1 bulan setengah lagi..dia rela behenti kerja yang dia sayang semata2 nak urus majlis ni...
Tapi kuza lupa..kerja ni pun aku yang tolong cari..hantar resme smua tu..

Waktu aku tak kerja..aku cuti....#waktu kuza pergi dan balik kerja...Kadang setiap pagi@tegah hari@ malam aku yang ambil dan hantar kuza kerja dan balik rumah...selain aku abang kuza juga ambil dan hantar kerja..

Setiap bulan @ hujung bulan kuza tiada duit untuk berbelanja..aku bagi walaupun sikit..sebab aku tengah berjimat simpan duit kahwin..aku tak boleh bagi mcam selalu..Aku bagi duit sebab aku TAK NAK TEGOK DIA SAKIT, Nak suruh dia makan, sihat...itu dah cukup..duit boleh cari kesihatan tak boleh beli..

Benda yang aku bagi..semua aku tak pernah ungkit dan mintak balasan..Ni lah pengorbanan aku susah senang tetap bersama...semua nya tidak dihargai..malah dicaci oleh orang yg ku sayang yg ku puja selama ni.

No comments

Powered by Blogger.