Azarul Dijaga Lelaki-Lelaki Berjubah Putih Dan Hanya Ada 2 Orang Perempuan Cantik Seperti Bidadari


Kes kehilangan seorang remaja di Bukit Broga masih lagi hangat diperkatakan walaupun remaja berkenaan telah ditemui dengan selamat. Berbagai andaian mengatakan bahawa Azarul telah disembunyikan oleh makhluk halus atau orang bunian. Namun, hanya Azarul yang tahu mengenai misteri berkenaan.

Terdahulu, Mohd Azarul Mukhriz Abd Rahman, 20, dia telah dijumpai oleh sekumpulan pendaki yang kebetulan sedang mencari kawasan puncak Gunung Tok Wan iaitu di antara puncak Bukit Broga dan Gunung Tok Wan.

Satu perkongsian berkaitan dengan misteri kehilangan Azarul telah dimuat naik oleh seorang wanita yang dikenali sebagai Yusreen Erin di media sosial.

Misteri Remaja Hilang Di Bukit Broga


Azarul hilang pada 22 Januari 2017 dan dijumpai semula pada 28 Januari 2017.

Sekilas apa yang dilalui oleh adik Azarul sepanjang dia tersesat ke alam lain.

Semasa dia berada di sana, dia telah dijaga oleh beberapa orang lelaki yang dipercayai memakai jubah berwarna putih, dia hanya nampak 2 orang perempuan sahaja di antara lelaki-lelaki tersebut. Perempuan itu sangat cantik seperti bidadari dan tidak dapat digambarkan bagaimana cantiknya mereka.

Menurut Azarul dia telah ditawarkan untuk berkahwin dengan salah seorang perempuan berkenaan. Tetapi Azarul menolaknya dengan baik.

Katanya, terlalu banyak syarat jika dia bersetuju berkahwin. Antara syarat tersebut dia tidak boleh balik dan menemui ibu dan ayahnya. Sekiranya Azarul melanggar syarat tersebut Azarul akan menjadi gila dan perempuan itu akan menjadi cacat.Semuanya bermula pada hari ketiga Azarul berada di sana dan telah diajak berkahwin dengan perempuan tersebut. Namu, Azarul menolak pelawaan tersebut sehinggalah sampai hari yang ketujuh, Azarul tetap menolak pelawaan perempuan itu.


Disebabkan Azarul tetap menolak untuk berkahwin dengan perempuan itulah dia telah dilepaskan dan dapat keluar daripada tempat itu. Katanya, sekiranya Azarul tidak dapat balik pada hari yang ketujuh bermakna Azarul akan dikahwinkan dengan perempuan itu.

Di sana, Azarul masih boleh bersolat seperti biasa dan di sana juga hanya boleh membuang air kecil sahaja dan tidak boleh membuang air besar. Dan menurut Azarul di sana mereka hanya beribadat sahaja.

Menurut Azarul lagi, semasa hari kejadian iaitu hari Azarul hilang, dia ternampak seorang budak dan budak itu mengajak Azarul mengikutnya.
Kata Azarul dia melihat dua persimpangan jalan iaitu kiri dan kanan. Azarul telah memilih jalan ke kiri. Itulah punca yang menyebabkan Azarul sesat. Semasa dia di sana, Azarul berkata dia duduk di dalam sebuah gua dan tidur di atas batu.

Ini adalah antara cerita Azarul yang telah diceritakan kepada Encik Roslie sewaktu Azarul duduk bersama Encik Roslie di dalam wad Hospital Kajang baru-baru ini. Sesungguhnya hanya Allah yang maha mengetahui segala-galanya.

Jika kita fikirkan semula apa yang telah diceritakan, ianya seperti tidak logik dan seperti direka-reka, namun semua ini dan misteri ini hanya Azarul yang hadapi dan tahu kebenarannya.

Berikut adalah screen shoot dari status facebook Cik Yusreen Erin:


Sumber: koleksiviral

No comments

Powered by Blogger.